Szemüvegtok és tolltartó vécépapír-gurigából

Egy rossz szokással kezdődött: amikor elfogyott a vécépapír, nem a szemétbe dobtam a gurigákat, hanem szépen felsorakoztattam őket a polcra. Miután vagy 20-30 darab összegyűjt, rájöttem, hogy nem húzhatom tovább. Egyet-kettőt megtartottam a szebbek közül... mi lenne, ha dobozt csinálnék belőlük?




A gurigák széleit 1-1.5 centiméterenként bevagdalom, majd lehajtom őket, hogy rá lehessen ragasztani  egy kerekre vágott kartont, amelyre a guriga másik - még ép - oldalával rajzolom meg a kört. Hobbiragasztóval illesztem össze, majd selyempapírral díszítem a doboz külső részét. Decoupage ragasztóval kenem le kívülről a papírborítást, majd 24 óráig száradni hagyom. Miután megszáradt, hajszárítóval körbefújom. (Vasalóval szoktuk fixálni a ragasztót, hogy vízhatlan legyen, de henger alakú dolgoknál extra kreatívnak kell lennünk...)
Szemüvegtoknál érdemes a belső felületet puha ronggyal kibélelni. Akinek pecsétet hagy a tolla, jobban teszi, ha nejlon anyaggal fedi a tolltartó belsejét.
Ahogy az első képen látszik, a dobozoknak tetejük is van. Ez annak a szerencsés pontatlanságnak köszönhető, hogy nem minden vécépapír-guriga egyforma. Mindig lesz egy kisebb és egy nagyobb, amelyek szerencsésen összecsúsztathatóak. Főleg, ha módszeresen gyűjtöd őket, és a strapabíróbbakat kiválogatod. :)

Alant látható egy "lapított" forma, mellyel a szemüvegtokot csináltam. Mindössze annyi történt, hogy középen megnyomtam a henger alakú gurigát, és mikor a fedelét csináltam, nem kerek, hanem ovális lett a körberajzolandó széle:

 Ragasztás után már így is marad, garantáltan nem fog összelapulni - főleg, ha ki is béleljük.